Fenomen treningu na taśmach podwieszanych – prawda czy fałsz?

Kluby fitness pojawiają się jak grzyby po deszczu a oferty, którymi skłaniają do członkostwa, są tak bogate, że składasz podpis na umowie! Najtrudniejszy krok za Nami. Czas na zdrową sylwetkę, którą można ocenić słowem – metamorfoza.

Czy podpisanie umowy było najtrudniejszym krokiem?

Nie! Przed nami dużo trudniejsze zadanie – wybór formy treningu. Pytamy trenerów, śledzimy fora internetowe i po głębokiej analizie już wiemy, że należy dźwigać ciężary, trenować funkcjonalnie, zadbać o wydolność biegając na bieżni ale.. kto znajdzie czas na trzygodzinny trening?! To jest nierealne. Ale, czy nie można kształtować wszystkich tych cech jednocześnie, osiągając trzykrotnie lepszy efekt (oszczędzając dodatkowo czas)? Można!!

Fenomen treningu na systemach podwieszanych tkwi w ogromnym polu oddziaływania :

  • wzrost siły i wytrzymałości mięśniowej
  • poprawa wydolności
  • kształtowanie prawidłowych wzorców ruchowych
  • profilaktyka bólów kręgosłupa

Jak to osiągnąć?

Wystarczy w profesjonalny sposób dobrać zestaw ćwiczeń do możliwości uczestnika, wykonać je wg zasad treningu obwodowego (przykładowo) , zakończyć elementami treningu wyciszającego. Gotowe!

Skąd pewność?

Trening w podwieszeniu aktywuje wszystkie nasze mięśnie oraz układ krążeniowo-oddechowy, kształtując różne cechy motoryczne: siłę, wytrzymałość, wydolność, a w przypadku prawidłowego progresu, szybkość i moc. Gwarantuje nam również jednoczesną aktywacje mięśni powierzchownych, głębokich, stabilizujących stawy i odpowiadające za prawidłową postawę ciała, dzięki czemu kształtujemy prawidłowe nawyki ruchowe, zapobiegamy bólom kręgosłupa. W bonusie otrzymujemy poprawę równowagi i koordynacji , a to daje nam więcej korzyści podczas naszych pasji, takich jak jazda na nartach lub desce, surfing, taniec i wiele innych!

Trening z wykorzystaniem taśm ma szereg innych zalet, które doceni każdy bez wyjątku:

  • możesz go wykonać o każdej porze, w dowolnym miejscu (siłownia, dom, park, hotel, podczas delegacji) dzięki dodatkom:
  • dooranchor, przedłużanym pasom i innym kreatywnym rozwiązaniom
  • różne stopnie trudności, wykorzystując zasady: zmiany kąta nachylenia tułowia, oddalenie od punktu zawieszenia podwieszenia, ograniczenie punktów podparcia
  • ciekawy, urozmaicony trening

Nadal masz wątpliwości, czy ta forma treningu rzeczywiście jest tak skuteczna?

Niech przekona Cię fakt, że została wymyślona i opatentowana przez amerykańskiego komandosa NavySeals Rand’ego Hetricka. Randy zauważył, że sprawność fizyczna żołnierzy przebywających podczas misji na m.in. łodziach podwodnych i bunkrach, niepokojąco maleje. Przygotował więc przyrząd treningowy, który będzie zajmował mało miejsca, będzie łatwy w transportowaniu, lekki i co najważniejsze, będzie mógł wykonać kompletny trening całego ciała. Wierzymy, że skoro gwarantował podtrzymanie gotowości bojowych żołnierzy to musiał być skuteczny! Trenuj razem z Nami, zgodnie z naszym hasłem przewodnim „dla każdego, w każdym miejscu, bez granic”.

Leszek Oleksy